مهندسی مکانیک

دانستنی های مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک

دانستنی های مهندسی مکانیک

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۲۵ ب.ظ

مکانیک سیالات 2

مکانیک سیالات 2

 

یکی دیگر از نمایندگان قرن بیستم که شایسته ذکر اینجا علاوه بر پرندل است ، جفری تیلور از انگلیس است. تیلور یک فیزیکدان کلاسیک باقی مانده است در حالی که بیشتر معاصرانش توجه خود را به مشکلات ساختار اتمی و مکانیک کوانتومی معطوف می کردند و او چندین کشف غیرمنتظره و مهم را در زمینه مکانیک سیالات انجام داد. غنای مکانیک سیالات در قسمت معادله اصلی حرکت سیالات به صورت عمده به یک اصطلاح منتهی می شود ، یعنی غیرخطی - یعنی ، که شامل دو برابر سرعت سیال است. این مشخصه سیستمهای توصیف شده توسط معادلات غیرخطی است که در شرایط خاصی ناپایدار می شوند و رفتارهایی را شروع می کنند که در نگاه اول کاملاً آشوب آور به نظر می رسند. در مورد مایعات ، رفتار هرج و مرج بسیار متداول است و به آن تلاطم گفته می شود. ریاضیدانان در حال حاضر به رسمیت شناختن الگوهای در هرج و مرج که می توان آن را تجزیه و تحلیل مثمر ثمر ، شروع کرده اند ، و این پیشرفت نشان می دهد که مکانیک سیالات به عنوان یک زمینه از تحقیقات فعال به خوبی به قرن 21 باقی خواهد ماند. (برای بحث در مورد مفهوم آشوب ، به علوم فیزیکی ، اصول مربوط به آن مراجعه کنید.)

 

 

 

مکانیک سیال موضوعی است که تقریباً دارای پراکندگی بی پایان است و حسابی که در زیر می آید لزوماً ناقص است. برخی از دانش در مورد خصوصیات اساسی مایعات مورد نیاز است. درمورد بخش بعدی یک بررسی از مناسب ترین خصوصیات ارائه شده است. برای جزئیات بیشتر ، به ترمودینامیک و مایع مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی